Wsparcie dla przedsiębiorców z Gminy Wasilków
W związku z epidemią Covid-19 i pogarszającymi się warunkami
dla prowadzenia działalności gospodarczej
niezależnie od wszelkich decyzji, które zapadają na szczeblu krajowym
Burmistrz Wasilkowa pragnie wesprzeć
małe i średnie przedsiębiorstwa w Gminie Wasilków
Na sesji Rady Miejskiej 29 października radni jednogłośnie poparli zaproponowany przez Burmistrza Wasilkowa projekt uchwały w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości w związku z negatywnymi konsekwencjami ekonomicznymi z powodu Covid-19.
Założenia uchwały i warunki jakie spełnić muszą przedsiębiorcy są podobne do analogicznej uchwały przyjętej przez Radę Miejską w Wasilkowie w kwietniu br. Zmienił się głównie okres, za który przedsiębiorcy mogą ubiegać się o zwolnienia. Tym razem jest to okres od 1 listopada do 31 grudnia 2020 roku.
W ramach istniejących możliwości i kompetencji wprowadzone zostaną ulgi i ułatwienia, aby w jak największym stopniu ograniczyć gospodarcze skutki epidemii oraz chronić miejsca pracy i przedsiębiorczość w naszej Gminie.
Wasilkowscy przedsiębiorcy mogą otrzymać od Burmistrza wsparcie, zwłaszcza w postaci:
- Ulg w spłacie zobowiązań podatkowych (np. podatek od nieruchomości, podatek od środków transportowych). Mogą to być ulgi w postaci odroczenia terminu płatności podatku lub zaległości, rozłożenia na raty podatku lub zaległości lub umorzenia zaległości podatkowej/odsetek;
- Ulg lub zwolnień z opłaty czynszu za lokal komunalny, wynajmowany na potrzeby prowadzenia działalności gospodarczej.
Wsparcie dla przedsiębiorców będzie udzielane w oparciu o indywidualnie złożone wnioski na podstawie dokumentów potwierdzających sytuację finansową przedsiębiorcy i brak możliwości prowadzenia działalności gospodarczej w okresie obostrzeń dotyczących epidemii.
We wniosku należy wskazać, w jaki sposób stan epidemii wpłynął na sytuację finansową przedsiębiorcy, a co za tym idzie wykazać brak możliwości opłacenia należności.
Wniosek o przyznanie ulgi powinien zawierać:
- imię i nazwisko, firmę lub nazwę przedsiębiorcy, adres, NIP i REGON oraz dane ułatwiające kontakt;
- rodzaj wnioskowanej ulgi;
- rodzaj, okres i wysokość zobowiązania podatkowego/cywilnoprawnego, którego wniosek dotyczy;
- uzasadnienie wniosku;
- formę pomocy o jaką wnioskuje przedsiębiorca na podstawie art. 67b § 1 pkt 1-3 Ordynacji podatkowej (ulga nie stanowiąca pomocy publicznej, ulga stanowiąca pomoc de minimis, ulga stanowiąca pomoc publiczną);
- informacje określone w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 roku w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010 r. Nr 53, poz. 311 z późn. zm.) lub w rozporządzeniu z dnia 29 marca 2010 roku w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. z 2010 r. Nr 53, poz. 312 z późn. zm.) – na formularzu informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis lub pomoc inną niż pomoc de minimis, którego wzór określa załącznik do odpowiedniego rozporządzenia;
- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymał przedsiębiorca w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat albo oświadczenie o wielkości pomocy w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie (zgodnie z udostępnionym formularzem);
- oświadczenie o stanie majątkowym – dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą (zgodnie z udostępnionym formularzem) oraz kopie dokumentów potwierdzające podane informacje w oświadczeniu, w szczególności dokumenty potwierdzające dochody i wydatki związane z utrzymaniem gospodarstwa domowego, wyciąg ze wszystkich posiadanych kont bankowych za ostatnie 12 m-cy, dokumenty świadczące o kondycji ekonomicznej prowadzonej działalności gospodarczej np. zestawienie z księgi przychodów i rozchodów;
- sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości (np. zestawienie przychodów, rozchodów lub PIT-y) - dla osób prawnych;
- dokumenty finansowe za I-III kwartał 2020 roku i następne lub inne dokumenty obrazujące utratę płynności finansowej;
- pełnomocnictwo oraz dowód zapłaty opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa – 17,00 zł (pokwitowanie lub potwierdzenie przelewu) w przypadku złożenia wniosku przez pełnomocnika.
Wniosek można złożyć na piśmie za pośrednictwem:
- poczty tradycyjnej – na adres Urzędu Miejskiego w Wasilkowie, ul. Białostocka 7, 16-010 Wasilków;
- przez e-Puap - podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym.
- skrzynki podawczej ustawionej przy bocznym wejściu do Urzędu - od strony ul. Sienkiewicza
Informujemy o uruchomionej infolinii dla przedsiębiorców na terenie Gminy Wasilków.
W sprawach podatkowych oraz szczegółów w zakresie składania wniosków proszę dzwonić:
TEL. 85 718 54 00 wew. 029
Formularze informacji:
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis przez przedsiębiorcę wykonującego usługę świadczoną w ogólnym interesie gospodarczym
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie, pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc publiczną związaną z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz jej skutków
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19
Inne niezbędne oświadczenia i formularze wniosku dostępne są w załącznikach u dołu strony.