Narodowy Spis Powszechny - kompendium informacji
Narodowy Spis Powszechny - kompendium informacji
Od 1 kwietnia 2021 r. do 30 września 2021 r. trwa Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021.
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 jest w pełni realizowany przy użyciu interaktywnego formularza spisowego. Samospisu można dokonać na stronie: spis.gov.pl lub dzwoniąc na infolinię 22 279 99 99.
Loteria spisowa - kto może wziąć udział?
Każda osoba, która dokonała samospisu internetowego na stronie spis.gov.pl może wziąc udział w loterii spisowej, jeśli zarejestruje się na stronie https://loteria.spis.gov.pl/
Aby wziąć udział w loterii, trzeba:
- spisać się przez Internet na stronie spis.gov.pl
- wyrazić chęć wzięcia udziału w loterii i wygenerować 10-znakowy kod potwierdzający samospis
- zarejestrować ten kod na stronie loterii https://loteria.spis.gov.pl/
- otrzymać 11-znakowy kod zgłoszenia do loterii
Do rzeczywistego wzięcia udziału trzeba mieć kod samospisu i kod zgłoszenia.
Obydwa obecne są w wiadomości e-mail, jaką przesyła Organizator loterii po dokonaniu zgłoszenia (por. § 6 pkt. 9 regulaminu). Regulamin loterii można pobrać na samym dole strony loterii.
Rachmistrz spisowy
Do realizacji prac spisowych GUS zatrudnił rachmistrzów – pomogą oni spisać się respondentom, którzy nie spisali się dotychczas samodzielnie poprzez formularz internetowy lub telefonicznie na infolinii spisowej.
Rachmistrz może zadzwonić do Państwa z numeru 22 828 88 88 lub z numeru infolinii spisowej tj. 22 279 99 99.
Jeśli już zrealizowaliście Państwo obowiązek spisowy przez Internet albo poprzez infolinię spisową, nikt z GUS nie będzie dzwonić w tej sprawie. Takie kontakty mogą być próbą wyłudzenia danych. Pamiętajmy, że aż do odwołania rachmistrzowie nie będą odwiedzać respondentów w domach.
Tożsamość rachmistrza można zweryfikować poprzez specjalnie przygotowaną aplikację dostępną na stronie https://rachmistrz.stat.gov.pl/ lub na infolinii.
Uwaga!
Od 23 czerwca rachmistrzowie spisowi ruszają w teren. Więcej informacji na ten temat w artykule: https://wasilkow.pl/pl/newsy/zaproszenia/rachmistrzowie-spisowi-ruszaja-w-teren.html
Pomoc w dokonaniu samospisu w Urzędzie Miejskim w Wasilkowie
Gminne Biuro Spisowe w Wasilkowie informuje, że istnieje możliwość skorzystania ze stanowiska komputerowego przygotowanego w Urzędzie Miejskim w Wasilkowie do samospisu internetowego. Urząd Miejski przy ul. Białostockiej 7 w Wasilkowie jest czynny we wtorki w godz. 9.00-17.00, w pozostałe, robocze dni tygodnia w godz. 7.30-15.30.
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań w 2021 r. jest przeprowadzany od 1 kwietnia 2021 roku do 30 września 2021 r.. Zgodnie z ustawą o statystyce publicznej udział w Narodowym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań 2021 jest obowiązkowy. Podstawową formą jest samospis internetowy (metody uzupełniające to spis telefoniczny lub bezpośrednio przy pomocy rachmistrza spisowego).
Ze względu na wystąpienie na terenie kraju stanu epidemii wywołanego zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 oraz w związku z obowiązującymi zasadami bezpieczeństwa - osoby zainteresowane samospisem internetowym na przygotowanym stanowisku komputerowym w Urzędzie Miejski w Wasilkowie, proszone są o uprzedni kontakt telefoniczny lub e-mailowy w celu umówienia wizyty:
85 7185 400 wew. 012, Marcin Siedlecki, m.siedlecki(at)wasilkow.pl
85 7185 400 wew. 015, Marian Żukowski, m.zukowski(at)wasilkow.pl